Mediaplius

LŽS Vilniaus skyriaus tinklaraštis

Naujoji asociacija

Posted by mediaplius - 22 gegužės, 2009

Parengė Viktoras Denisenko

Kovo pabaigoje aštuoni didžiausi internetiniai naujienų portalai („Alfa“, DELFI, „Bernardinai.lt“, „15min.lt”, „Balsas.lt”, „Lrt.lt”, “Lrytas”, „Diena Media“ portalų grupė (vilniausdiena.lr, kaunodiena.lt ir klaipeda.diena.lt).) susibūrė į Interneto žiniasklaidos asociaciją (IŽA). Kaip pranešama, pagrindinis asociacijos tikslas bus siekti užtikrinti etišką ir profesionalią interneto žiniasklaidos priemonių veiklą bei garantuoti skaitytojams etišką nuomonių raišką naujienų portaluose. Siekis, be abejonių, pagirtinas.

 Burdamiesi į asociaciją naujienų portalai savotiškai atkreipia dėmesį į tai, jog jie skiriasi nuo visų kitų žiniasklaidos priemonių. Iš esmės, toks savo pozicijų įtvirtinimo procesas yra natūralus. Stebint internetinės žiniasklaidos evoliuciją, galima teigti, jog nuo to momento, kai internetinės visuomenės informavimo priemonės buvo vertinamos gana skeptiškai, ji praėjo rimtą kelią iki plataus masto pripažinimo. Šiandien net „tradicinės žiniasklaidos“ atstovai sukluso ir skuba kurti savo naujienų portalus, veldamiesi į konkurencinę kovą su internetinių erdvių senbuviais. Be to, internetinė žiniasklaida rodo konvergencijos stebuklus, sėkmingai apjungdama kaip spausdintinės žiniasklaidos, taip ir televizijos tradicijas.

Galima numanyti, jog rimtą dėmesį IŽA pirmiausiai kreips į internetinių komentarų problematiką. Jau dabar yra žinoma, jog asociacija ruošiasi parengti Interneto žiniasklaidos etikos kodeksą, kuris bus skirtas aktyviems portalų skaitytojams. Kaip galima suprasti iš informacinių pranešimų, šiame kodekse, be kitą ko, bus apibrėžti internetinio komentaro etikos ribos. Tačiau išlieka klausimas, ar galima priversti komentarų autorius paklusti šiam kodeksui? Suprantama, jog kodekso principų laikymasis remsis pirmiausiai gera komentarų autorių valia. Šiuo atveju Interneto žiniasklaidos etikos kodeksas gali labiau pasitarnauti komentarų moderatoriams, kurie galės atrinkti netinkamus įrašus vadovaudamiesi konkrečiais ir apibrėžtais kriterijais, o ne vien vidine nuojauta ir asmeniniais (subjektyviais) įsivaizdavimais apie etiškumo ribas.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: