Mediaplius

LŽS Vilniaus skyriaus tinklaraštis

Socialinės akcijos ir žiniasklaida

Posted by mediaplius - 17 kovo, 2010

Kovo 16 d. Transparency International Lietuva organizuotuose tradicinėse „Žurnalistų pusryčiuose“ svečiavosi Lenkijoje leidžiamos „Gazeta Wyborcza“ specialiųjų projektų bei socialinių kampanijų redaktorius Grzegorzas Piechota. Susirinkusiems į renginį Lietuvos žurnalistams jis papasakojo apie tai, kodėl ir kaip visuomenės informavimo priemonės gali ir turi rengti socialines kampanijas.

Pasak G. Piechotos, „Gazeta Wyborcza“ per metus parengia apie penkiasdešimt įvairių iniciatyvų, kurios galima apibūdinti kaip specialūs projektai ar socialinės kampanijos. Tarp sėkmingiausių tokio pobūdžio iniciatyvų buvo originalus laikraščio žurnalistinis tyrimas apie emigraciją (6 redakcijos darbuotojai nuvyko į skirtingas ES šalis, kur bandė įsidarbinti ir praeiti įprastą emigranto iš Lenkijos kelią – vėliau visa tai buvo kruopščiai aprašyta), Tibeto palaikymo akcija (laikraščio skaitytojai buvo raginami fotografuotis su Tibeto vėliavomis ir siusti nuotraukas į redakciją), protestas prieš kelio tiesimą per Rospudos slėnį etc.

G. Piechota prisipažino, jog ne visada socialinės kampanijos būna sėkmingos, tačiau labai džiugu, kai pavyksta pasiekti užsibrėžtų tikslų. „Vykdant tokias kampanijas reikia telkti dėmesį ties realiais iššūkiais, o ne galvoti apie konkrečią naudą laikraščiui“, – patarinėjo svečias iš Lenkijos. Jis taip pat papasakojo apie „darbo su skaitytojais“ subtilybes. Pasak G. Piechotos, bandant įtraukti juos į socialines akcijas – raginant rašyti laiškus, pasakoti savo istorijas ar dalintis nuomone – labai svarbu yra tiksliai ir protingai suformuluoti klausimą, į kurį norima gauti atsakymą. „Venkite tokių nieko nereiškiančių klausimų kaip: „Ką jūs apie tai manote?“.“ – sakė G. Piechota.

Susitikimas su kolega iš Lenkijos privertė susimąstyti ir apie mūsų šalies žiniasklaidą. Nors socialinės akcijos nėra jai svetimos, tačiau vargu ar Lietuvoje yra nors vienas leidinys, kuris vykdytų tokias akcijas taip reguliariai ir tikslingai, kaip tai daro „Gazeta Wyborcza“.

Viktoras Denisenko

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: