Mediaplius

LŽS Vilniaus skyriaus tinklaraštis

Žygintas Pečiulis apie mediamorfozes

Posted by mediaplius - 19 balandžio, 2010

Siūlome savo skaitytojams keletą prof. Žyginto Pečiulio minčių apie žiniasklaidos dabartį ir ateitį. Visą interviu su VU Žurnalistikos instituto direktoriumi galima perskaityti Vilniaus universiteto mokslo populiarinimo žurnale “Spectrum“ 2010 m.  nr. 1 (12).

Žygintas Pečiulis:

Įsivaizduojant ateitį, mus visada veikia tam tikra inercija. Rogeris Fidleris vadina tai mediamorfozėmis – ateitį įsivaizduojame pagal tai, kas yra dabar. Esame pripratę prie knygos ar laikraščio keturkampės formos. Tai reiškia, kad visi mūsų įsivaizdavimai apie jų tobulinimą liks ištikimi šiam principui.

Televizija, kaip masinis reiškinys, atėjo į namus po Antrojo pasaulinio karo, tad labai paplitusią tradicinę televiziją turime apie 60 metų. Dabar jos įtaka po truputį mažėja ir po kokių penkiolikos–dvidešimties metų greičiausiai jau nebeturėsime jos tokios, kokią turėjome. Pasaulio istorijoje televizijos era bus tik akimirka, sekundė, savotiška komunikacijos klaida. Bus daug vaizdų, tačiau nebus televizijos.

Apie medijų dominavimą nėra paprasta kalbėti. Istorijoje galime prisiminti įvairių  komunikacinių nuotykių. Viena iš technologijų, kuri Lietuvoje jau praktiškai yra išnykusi – telegrafas. Galima paminėti ir pranešimų gaviklį („peidžerį“). Iš esmės jis užpildė menką tarpelį tarp mobiliojo telefono, kuris neturėjo žinučių siuntimo funkcijos, ir telefono su žinučių funkcija atsiradimo. Be to, pranešimų gaviklis buvo pigesnis negu mobilusis telefonas ir kiekvienas jaunuolis troško jį turėti, tačiau kas dabar tą prietaisą prisimena? Dabartiniai studentai jau nelabai žino, kas tai yra.

Dabar vyksta ekonominė revoliucija, kai tradicinei žiniasklaidai tenka ieškoti alternatyvių pajamų šaltinių. Taigi atrodo, kad mūsų laukia gana drastiški pokyčiai.

Profesionalų sluoksnis turėtų išlikti, nes informacijos vartotojai pamatys skirtumą tarp mėgėjiškos ir profesionaliai parengtos informacijos. Tarp žaliavos ir tikro daikto. Kol kas labai įdomu knistis toje žaliavoje, kuri šiandien dažnai atrodo įdomesnė ir vertingesnė už profesionalų informacinį produktą. Tačiau branginant laiką vis labiau norėsis profesionalumo ir patikimumo.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: