Mediaplius

LŽS Vilniaus skyriaus tinklaraštis

Žiniasklaidos erozija

Posted by mediaplius - 3 rugsėjo, 2010

Kur situacija yra geresnė – Lietuvoje ar Šveicarijoje? Klausimas, žinoma, provokuojantis. Pasirodo, jog kalbant apie žiniasklaidos plotmę – didesnio skirtumo nėra. Neseniai žurnale „Veidas“ (2010 08 30) buvo išspausdintas Algimanto Šindeikio straipsnis pesimistiniu pavadinimu „Tolesnė žiniasklaidos erozija neišvengiama“. Straipsnyje pirmiausiai kalbama ne apie Lietuvą, bet apie tokią atrodytų laimingą ir klestinčią šalį kaip Šveicarija. Norėtųsi pateikti kelias didesnes citatas iš šio teksto (beje, tekstas remiasi Ciuricho universitete atliktu tyrimu). Esu tikras, jog šio citatos yra aktualios ir Lietuvos žiniasklaidai:

„Šveicarijos tyrėjai konstatuoja: žiniasklaidos kokybė vis prastėja. Didžiausia atsakomybė dėl to tenka interneto portalams ir nemokamiems laikraščiams“.

„Beje, politikos, verslo, kultūros asmenybių heroizavimas ar demaskavimas yra pirmas prastos žiniasklaidos požymis. Kokybiška žiniasklaida paprastai daugiau vietos skiria rimtai ir svarbiai informacijai, nei asmeninio pobūdžio, emocinei ar privačiai informacijai apie garsenybes. Ir priešingai – paviršutiniška žiniasklaida skiria daugiau dėmesio vadinamosioms „soft news“, tai yra lengvo turinio naujienoms, ir banalybėms“.

„Atkreipiamas dėmesys, kad tiek Šveicarijos, tiek visos Europos žiniasklaida išgyvena transformacijos laikotarpį. Pirma, internetinė žiniasklaida paveržė iš tradicinės spaudos, radijo ir televizijų daug jaunų informacijos vartotojų. Antra, nemokamos informacijos kultūra lemia, kad tiek internete, tiek nemokamuose laikraščiuose kasdien pateikiama ta pati informacija kaip ir daugelyje žiniasklaidos priemonių, ir tai destruktyviai veikia mokamas žiniasklaidos priemones. Trečia, žiniasklaidos priemonių finansinė padėtis ypač pablogėjo dėl finansų krizės. Reklamos rinka smarkiai sumažėjo, ir tai kelia rimtą grėsmę daugeliui žiniasklaidos priemonių. Jos yra priverstos mažinti savo veiklos sąnaudas, atsisakyti brangaus informacijos parengimo, brangių informacijos šaltinių ir žurnalistų. Pradedama gaminti vis daugiau lengvo turinio informacijos, kurią parengti yra pigu“.

Iš tiesų, šios citatos vertos apmąstymų.

Parašykite komentarą

Įveskite savo duomenis žemiau arba prisijunkite per socialinį tinklą:

WordPress.com Logo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo WordPress.com paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Google photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Google paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Twitter picture

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Twitter paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Facebook photo

Jūs komentuojate naudodamiesi savo Facebook paskyra. Atsijungti /  Pakeisti )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: